PrintButton

Εσπασε το φράγμα των 30 εκατ. τουριστών το 2018 - Οι εισπράξεις

on .

Στα 13,9 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το ταξιδιωτικό πλεόνασμα το 2018, με αύξηση των εισπράξεων κατά 10% καθώς τη χώρα μας επισκέφθηκαν 30,123 εκατ. τουρίστες, αυξημένοι κατά σχεδόν 3 εκατ. σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το Δεκέμβριο του 2018 εμφάνισε πλεόνασμα 14 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 25 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Ειδικότερα, αύξηση κατά 40,0% κατέγραψαν το Δεκέμβριο του 2018 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, φθάνοντας τα 266 εκατ. ευρώ, έναντι 190 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017, ενώ αύξηση κατά 53,1% παρατηρήθηκε στις ταξιδιωτικές πληρωμές (Δεκέμβριος 2018: 252 εκατ. ευρώ, Δεκέμβριος 2017: 165 εκατ. ευρώ). H αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων οφείλεται στην άνοδο της εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης κατά 16,8%, καθώς και στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 67 ευρώ ή 20,2%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών συνέβαλαν με ποσοστό 2,8% στο σύνολο των καθαρών εισπράξεων από υπηρεσίες και αντιστάθμισαν κατά 0,8% το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών.
PrintButton

Μινωϊκές: Το Mykonos Palace πρώτο οικολογικό πλοίο στην ελληνική ναυτιλία

on .

Οι Μινωικές Γραμμές καλωσόρισαν σήμερα στην Κρήτη το H/S/F Mykonos Palace, που αποτελεί το πρώτο πλοίο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας στο οποίο τοποθετήθηκε το νέο σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS). Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, οι Μινωικές Γραμμές ΜΙΝΟΑ 0,00% εκσυγχρονίζουν εγκαίρως τα πλοία τους, εν όψει της έναρξης εφαρμογής του νέου κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), που έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2020. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εγκατάστασης του νέου συστήματος στα πλοία του στόλου της, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί την Πέμπτη 18/4/2019. Οι Μινωικές Γραμμές ΜΙΝΟΑ 0,00% θα είναι η πρώτη εταιρεία στο χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας που τα πλοία της, H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace και H/S/F Mykonos Palace, θα έχουν εναρμονιστεί πλήρως με τις νέες απαιτήσεις για μειωμένες εκπομπές ρύπων προς όφελος του περιβάλλοντος.
PrintButton

Ευρωβαρόμετρο: Το 84% των Κυπρίων δεν εμπιστεύεται τα κόμματα

on .

Μερικούς μήνες πριν από τις ευρωεκλογές, οι κύπριοι στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα προς τα πολιτικά κόμματα καθώς σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο το 84% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται τα κόμματα και 67% δεν εμπιστεύεται τη βουλή. Σημαντικό είναι και το ποσοστό που δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται την κυβέρνηση, (εθνική κυβέρνηση) με το ποσοστό να φθάνει στο 63%. Παρουσιάζοντας τα αποτέλεσμα του ευρωβαρομέτρου που διενεργήθηκε το Νοέμβριο του 2018, ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της ευρωπαϊκής επιτροπής στην Κύπρο Ιερόθεος Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι στην Κύπρο μόνο το 10% των πολιτών εμπιστεύεται τα πολιτικά κόμματα. Πολύ ψηλό είναι και το ποσοστό 59% των πολιτών σε ευρωπαϊκό επίπεδο που δεν εμπιστεύεται την εθνική κυβέρνηση ενώ στην ΕΕ το ποσοστό που δεν εμπιστεύεται την κυβέρνηση φθάνει το 77%. Αρνητική ψήφο με ποσοστό 56% έδωσαν οι κύπριοι στη δικαιοσύνη και στο εθνικό σύστημα υγείας ενώ στην ΕΕ το 45%. Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο, η πλειοψηφία των πολιτών δεν εμπιστεύεται ούτε την ΕΕ με ποσοστό 42% και 41% στην Κύπρο. Ο κ. Παπαδόπουλος απαντώντας στην ερώτηση πού παρατηρούνται οι μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις όσον αφορά την κοινή γνώμη των κυπρίων είπε ότι «παρατηρείται μεγάλη αύξηση σε αυτούς που δεν εμπιστεύονται την κυβέρνηση και τους θεσμούς σε σχέση με το προηγούμενο ευρωβαρόμετρο». Πρόσθεσε εντούτοις ότι «οι κύπριοι δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη στην ΕΕ και είναι και πιο αισιόδοξοι για το μέλλον της».
PrintButton

Εισπρακτικές εταιρείες: Τηλεφωνικό «bullying» δέχονται οι δανειολήπτες

on .

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια μεταξύ των εισπρακτικών εταιρειών και των υπερχρεωμένων δανειοληπτών, με τους τελευταίους να καταγγέλλουν αφόρητες πιέσεις που δέχονται για την καταβολή των οφειλών τους. Η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ «Η Παρέμβαση» με επιστολή τους καλούν για μια ακόμη φορά το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης να προχωρήσει άμεσα στην τροποποίηση αυστηροποίηση του νόμου 3758/2009 για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ώστε να εκλείψουν τα ως άνω απαράδεκτα φαινόμενα, καθώς και να εντατικοποιήσει τους ελέγχους επιβάλλοντας παραδειγματικά διοικητικά πρόστιμα στις εταιρείες που παρανομούν.
PrintButton

Παραμένουν στο Δημόσιο οι 10.000 ιερείς

on .

Μία ημέρα νωρίτερα από τη συνάντηση με τους εκπροσώπους του Φαναρίου δόθηκε στην επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου το σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας – Εκκλησίας. Στο υπουργείο Παιδείας, πραγματοποιείται σήμερα η δεύτερη συνάντηση της επιτροπής διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου διαλόγου για την κατάρτιση συμφωνίας μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Στη συνάντηση παραβρίσκονται ο Υπουργός κ. Κώστας Γαβρόγλου, ο Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων. Στην επιτροπή διαλόγου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου δόθηκε δεκασέλιδο σχέδιο υλοποίησης της Συμφωνίας Πολιτείας - Εκκλησίας.
PrintButton

Πρόταση για μόνιμο φόρο στους εφοπλιστές

on .

Μόνιμο, «εθελοντικό» φόρο επί των κερδών τους δέχονται να πληρώνουν στο ελληνικό κράτος οι εφοπλιστές, ώστε να δοθεί τέλος στη μακρά και δύσκολη συζήτηση των κυβερνήσεων με τους Ευρωπαίους δανειστές, που έχουν θέσει στο στόχαστρο το ειδικό φορολογικό καθεστώς της ελληνικής ναυτιλίας. Κατόπιν ισχυρής πίεσης των δανειστών, η κυβέρνηση Σαμαρά είχε συμφωνήσει με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μια εθελοντική πληρωμή φόρων, προσωρινού χαρακτήρα. Η πληρωμή φόρων πήρε τη μορφή της συμφωνίας εφοπλιστών - κυβέρνησης και όχι μιας κανονικής φορολογικής επιβάρυνσης, ώστε να μην τεθεί σε γενικότερη αμφισβήτηση το ειδικό καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας, που έχει αποτελέσει σημαντικό παράγοντα της ανάπτυξής της εδώ και δεκαετίες. Όμως, με το μνημόνιο του 2015, επιβλήθηκε στην ελληνική πλευρά υποχρέωση να επανεξετάσει συνολικά το ειδικό φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας, ώστε να εξασφαλισθεί η πληρωμή φόρου σε μόνιμη βάση. Οι σχετικές συζητήσεις δεν έχουν τελειώσει και η επανεξέταση του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας έχει μείνει ως εκκρεμότητα για τις μεταμνημονιακές διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους θεσμούς των δανειστών. Το θέμα έχει προκαλέσει, κατά καιρούς, πολιτικές εντάσεις στις σχέσεις με τους δανειστές. Ο πρώην υπ. Οικονομικών της Γερμανίας, Β. Σόιμπλε, έχει κατ' επανάληψη επιτεθεί στην Αθήνα για το φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας. Τον Οκτώβριο του 2017, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Σόιμπλε είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η η ελληνική κυβέρνηση δέχθηκε να μειωθούν οι συντάξεις, ενώ δεν επέβαλε φόρους στους εφοπλιστές, σε αντίθεση με όσα υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά.
PrintButton

Γραφείο Προϋπολογισμού: Πέντε «αγκάθια» για την οικονομία

on .

Πέντε εστίες αβεβαιότητας εντοπίζει το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, διαπιστώνοντας θετικές συνολικά εξελίξεις στην ελληνική οικονομία στην τελευταία του τριμηνιαία έκθεση. Οι αβεβαιότητες συνδέονται με τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, το ύψος των κόκκινων τραπεζικών δανείων, την ολοκλήρωση των δράσεων που συνδέονται με την εκταμίευση των κερδών από SMP’s και ANFA’s , τις ενδεχόμενες δημοσιονομικές πιέσεις από διεκδικήσεις αναδρομικών σε συνδυασμό με τον εκλογικό κύκλο και την εφαρμογή του νέου πλαισίου δημοσιονομικής διαχείρισης. Ειδικά στο τελευταίο σκέλος αβεβαιοτήτων, ο επικεφαλής του Γραφείου Φραγκίσκος Κουτεντάκης επισήμανε ότι χρειάζονται προσλήψεις, αλλά και εκπαίδευση των οικονομικών υπηρεσιών των διαφόρων υπουργείων και φορέων ώστε η δουλειά που έχει γίνει να μην πάει χαμένη. Σημαντικό μέρος της έκθεσης αφορά στις επιπτώσεις από την πρόσφατη αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11%. Το γενικό συμπέρασμα του Γραφείου είναι πως δεν θα πρέπει να αναμένονται σημαντικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα δεδομένου ότι τα υψηλότερα ποσοστά εργαζομένων που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό αφορούν σε τομείς της οικονομίας οι οποίοι απευθύνονται στην εγχώρια ζήτηση.
PrintButton

Διάταξη-χαράτσι απειλεί τις ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών

on .

Μια ρύθμιση του σχεδίου νόμου που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων σε δέκα λιμάνια της χώρας που λειτουργούν με τη μορφή της ανώνυμης εταιρείας μπορεί να τινάξει στον αέρα το σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Όπως εξηγούν, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πως ο παραχωρησιούχος θα καταβάλει, εκτός από το εφάπαξ τίμημα για την ανάληψη διαχείρισης μιας δραστηριότητας (π.χ. κρουαζιέρας, σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, μαρίνας, κ.α.), και τέλος 5% επί του κύκλου εργασιών, το οποίο μπορεί να αυξηθεί στην περίπτωση που «απειλείται η οικονομική βιωσιμότητα» του λιμανιού. Οι αντιρρήσεις εστιάζονται στο γεγονός πως αυτό το τέλος του 5% μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τις πολιτικές επιδιώξεις κάποιου υπουργού και ανεξάρτητα από τις επιλογές που θα κάνει η διοίκηση ενός λιμένα. Για παράδειγμα, όπως λένε, μπορεί ο παραχωρησιούχος να κληθεί να καλύψει μελλοντικές «μαύρες τρύπες» που θα δημιουργηθούν σε δραστηριότητες του λιμανιού που παραμένουν στα χέρια του δημοσίου.
PrintButton

Η άρνηση εμβολιασμού αύξησε τις ιώσεις παγκοσμίως κατά 50% το 2018

on .

Μια αυξανόμενη ροή αντιρρησιών προς εμβολιασμό οδηγεί σε αύξηση των κρουσμάτων ιλαράς από τις Φιλιππίνες έως την πολιτεία της Ουάσινγκτον, εξέλιξη που απειλεί να εκτροχιάσει τις προσπάθειες για την εξάλειψη της νόσου. Οι παγκόσμιες περιπτώσεις ιογενών νόσων αυξήθηκαν περίπου κατά 50% σε 2,3 εκατομμύρια πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, τα οποία περιλαμβάνουν «διστακτικότητα εμβολίου» στον κατάλογο των πρώτων δέκα απειλών για την παγκόσμια υγεία φέτος. Η μετάδοση ασθενειών έχει εκδηλωθεί σε Ισραήλ, Ελλάδα, Μαδαγασκάρη, Ουκρανία και Βενεζουέλα, μεταξύ άλλων. Ενώ η αναζωπύρωση της ιλαράς δεν μπορεί να αποδοθεί σε μία μόνο αιτία, η απροθυμία των γονέων να εμβολιάσουν τα παιδιά τους έχει αναδειχθεί ως η πρώτη αιτία παγκοσμίως. Η παρατεταμένη ανησυχία σχετικά με τις παρενέργειες ορισμένων εμβολίων, παρά τα στοιχεία που αντικρούουν τον ισχυρισμό οοποίος προεβλήθη το 1998 κι ο οποίος συνδέει το εμβόλιο ιλαράς, παρωτίτιδας και ερυθράς με τον αυτισμό στα παιδιά, συνδέεται με τις απογοητευτικές προσπάθειες να σταματήσει το φαινόμενο κάθε χρόνο να πεθαίνουν 1,5 εκατομμύρια μικρά παιδιά από ασθένειες που μπορούν να προληφθούν. "Το κίνημα κατά του εμβολιασμού έχει προκαλέσει πολλή παραπληροφόρηση", δήλωσε σε συνέντευξή του ο Howard Zucker, επίτροπος υγείας της πολιτείας της Νέας Υόρκης. "Έχουμε ένα ισχυρό διαδίκτυο που είναι επιρρεπές στο να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο. Ως επίτροπος υγείας, παιδίατρος και μπαμπάς, αυτό είναι αποκαρδιωτικό".
PrintButton

Γερασμένα ακίνητα στην Αθήνα: Το 85% των κτιρίων στο κέντρο χρήζουν παρεμβάσεων

on .

Το µείζον ζήτηµα των εγκαταλελειµµένων, κενών και ασυντήρητων κτιρίων της Αθήνας επανήλθε στο προσκήνιο ύστερα από την κατάρρευση κτιρίου στον Κεραµεικό, τα ξηµερώµατα της Κυριακής. Από την κατάρρευση δεν προκλήθηκε τραυµατισµός, ωστόσο οι κάτοικοι τρόµαξαν από τον εκκωφαντικό θόρυβο, ενώ καταπλακώθηκαν δύο σταθµευµένα αυτοκίνητα. Τα χρόνια της κρίσης επέτειναν το πρόβληµα της εγκατάλειψης στα κτίρια που βρίσκονται κυρίως στο κέντρο της πόλης, φαινόµενο που είχε αρχίσει να παρατηρείται εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες χωρίς να έχει αντιµετωπιστεί αποτελεσµατικά από την πολιτεία. Σύµφωνα µε έρευνα της «διαΝΕΟσις», υπολογίζεται ότι σήµερα πάνω από το 60% των κτιρίων του Κέντρου έχουν κατασκευαστεί πριν από το 1960. Η παλαιότητα, σύµφωνα µε τους ειδικούς, δεν αποτελεί από µόνη της πρόβληµα. Ωστόσο πάνω από το 85% αυτών χρήζουν παρεµβάσεων αποκατάστασης, το κόστος των οποίων υπολογίζεται σε πάνω από 400 ευρώ ανά τ.µ., ενώ συχνά παρατηρείται το παράδοξο το τελικό κόστος αποκατάστασης να είναι υψηλότερο από την αγοραία αξία τους. Την ίδια στιγµή περισσότερα από τα µισά (55%) πολυώροφα κτίρια του Κέντρου ανήκουν σε πάνω από δέκα ιδιοκτήτες. Βάσει των στοιχείων που παρουσιάζει ο επίκουρος καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, Νίκος Τριανταφυλλόπουλος, ο οποίος υπογράφει την έρευνα, σε ακραίες περιπτώσεις έχουν εντοπιστεί κτίρια 4.000 τ.µ., στα οποία η συνιδιοκτησία αριθµεί περισσότερους από 400 συνιδιοκτήτες.
PrintButton

Σπάνε τα κοντέρ οι Έλληνες εφοπλιστές

on .

Το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ξεπερνά για πρώτη φορά η αξία των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών, σύμφωνα με την "Top 10 λίστα ιδιοκτησίας πλοίων" / "Top 10 Ship Owning List" των μεγάλων εθνών της ναυτιλίας, η οποία δημοσιεύεται από την εταιρεία Vesselsvalue του Λονδίνου και βρίσκεται στη διάθεση της γερμανικής εφημερίδας «Die Welt». Πρόκειται γενικώς για την πρώτη φορά που μια χώρα διαθέτει τόσο μεγάλης αξίας φορτηγά πλοία. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αύξησαν για άλλη μια φορά το ποσό της αξίας των πλοίων τους κατά 5,5 δισ. δολάρια (4,8 δισ. ευρώ). Η διαφορά με τις επόμενες χώρες Ιαπωνία και Κίνα ανέρχεται σε ποσοστό πάνω από 10%. «Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν ευκαιρίες στη ναυτιλιακή αγορά, παρά τις οικονομικές δυσκολίες της χώρας τους» λέει ο Court Smith, αναλυτής της Value Vessels. Και (οι Έλληνες εφοπλιστές) έχουν διαίσθηση για τις τάσεις: Πέρυσι επένδυσαν 9 δισ. δολάρια για συμφωνίες δεξαμενόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Αυτός ο ναυτιλιακός τομέας θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία τα επόμενα χρόνια, εάν οι χώρες παραγωγής όπως οι ΗΠΑ και τα Αραβικά Εμιράτα αυξήσουν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) όπως ανακοινώθηκε. Οι ναυλώσεις δεξαμενοπλοίων για LNG έχουν πενταπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Και καμία άλλη χώρα του κόσμου δεν διαθέτει όπως η Ελλάδα δεξαμενόπλοια LNG αξίας αξίας άνω των 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων», όπως σημειώνει η «Welt» και αναμεταδίδει το ΑΠΕ.

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ

  • Τζωρτζ 6,
  • Πλατεία Κάνιγγος
  • 106 77
  • Αθήνα
Essential SSL

Επικοινωνία

  • Γραμματεία: 210-3817700 & 210-3817716 (επιλογή 1)
    E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Συνδρομές: 210-3817700 & 210-3817716 (επιλογή 2)
    E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Δημοσιεύσεις: 210-3817700 & 210-3817716 (επιλογή 3)
    E-mail 1: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | E-mail 2: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • FAX : +30 210 3817331 | FAX Σύνταξης: +30 210 3817281

Φόρμα Επικοινωνίας